9 sep. 2008

Detaljer

Kort om gästen: Magda och jag har inte träffats än, men jag ser fram emot att göra det. Däremot sprang jag på hennes kompanjon Johannes på Götgatan och började prata med honom. Han trodde säkert att jag var någon slags stalker som bara känt igen honom från TV. Tillsammans utgör Johannes och Magda den internationellt uppmärksammade designduon Save our souls. När jag bloggade om dem kallade jag deras grejer "osentimentalt framåtblickande saker med ett hjärta". Det hjärtat blöder av engagemang. Serien "Fucking far from ok" är lika mycket statements om tillståndet på planeten som det är prylar.

"Man kan nog säga att detaljer inspirerar mig mer än helheten.

(För övrigt är jag svag för det mörka, det skeva, det smutsiga, det hårda, det sentimentala, det oväntade, det brutala, det roliga, det skrämmande. Ofta är det ofullkomliga bättre. Tror att det handlar om att man får fylla i själv i det som inte är helt perfekt).

Eller RBG6, Metallica, Pieter Hugo, Erica Weiner, Maxim Velcovsky, Mishka NY och massa fler."

Magdalena Nilsson © 2008