28 maj 2008

Sommarlov 2008!

Nu är det äntligen sommar och jag ska lämna över till sommargäster av fullkomlig världsklass. Nya bekanskaper står i fokus. Ida Sjöstedt, Kleerup, Save our souls är ett par exempel. (Du hittar alla sommargästerna längre ner på sidan. I högermarginalen. Där kan du också läsa förra sommarens sommargäster)

De börjar berätta om sina saker som inspirerar i Juli och framåt. Idag fick jag ett mejl från en av dem - Cecilia Wahlberg. Hon berättade om att hon var på sin första Pecha Kucha i Amsterdam förra veckan. Hennes favorit från det mötet var Emily Gobeille, och jag förstår varför! "Kolla in henne!" var Cecilias uppmaning till mig... och vad kan jag göra annat än att passa en sådan uppmaning vidare!? Nu väntar hav, skärgård, festivaler, kära vänner och ett väder av ren kärlek!